Filtr powietrza 1.4tsi jak często i jak.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • plaski
    Classic
    • 2014
    • 25

    Filtr powietrza 1.4tsi jak często i jak.

    mirek_p11, zapewne zrobia tam jak bylo za pierwszym razem.
  • mac_aaron
    Elegance
    • 2012
    • 984
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #2
    Filtr powietrza 1.4tsi jak często i jak.

    Jak często zmieniacie filtr? Przejechałem 22kkm (1 rok) i kupiłem filtr powietrza przy okazji zakupu filtra kabinowego (jedna wysyłka). Warto go już teraz wymienić? Tydzień temu wstawili mi nowe turbo w ASO a nie zmienili filtra.
    Czy ma ktoś może manuala ze zdjęciami jak się za to zabrać? Czy samodzielna wymiana ma wpływ na gwarancję? Filtr oryginalny VW/Skoda/Audi.

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Zmieniam filtr powietrza co roku, przy okazji zmiany oleju. Być może nie ma potrzeby zmieniać tak często, ale filtr nie kosztuje majątku, wymiana jest prosta, a czyste powietrze dla silnika wskazane. :diabelski_usmiech
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • slawek31113
        Elegance
        • 2007
        • 824

        #4
        Też wymieniam raz w roku
        OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

        Komentarz

        • KulfonP
          Rider
          • 2010
          • 391

          #5
          Raz w roku to optymalna częstotliwość ale wszystko zależy od przebiegów auta.

          Ja co prawda wymieniam na wiosnę i na zimę razem z przeciwpyłowym, przy 30kkm rocznie przebiegu ale filtr jest stosunkowo czysty po 6 miesiącach użytkowania. Niemniej ze względu na niską cenę filtra "nie będę jej żałował głębokiego oddechu" :P

          Zapewne dużo też zależy od warunków w jakich użytkuje się samochód - tak czy inaczej kontrola czystości filtra to 5 minut roboty, cztery śruby na śrubokręt krzyżakowy, ściągamy pokrywę obudowy i patrzymy czy materiał jest czysty czy zawalony czarnym pyłem.

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            #6
            Zamieszczone przez mac_aaron
            Jak często zmieniacie filtr?
            ja co rok/15k km


            Zamieszczone przez mac_aaron
            Czy ma ktoś może manuala ze zdjęciami jak się za to zabrać?

            wiesz gdzie jest obudowa filtra? jak tak to wtedy odkręcasz cztery wkręty (na rogach obudowy od góry), zdejmujesz górną część i widzisz już filtr, który również jest złapany jednym wkrętem, oczywiście wykręcasz go również, wyciągasz blokadę i masz filtr w ręku

            analogicznie w drugą stronę - tak naprawdę 6 minut i po wymianie


            Zamieszczone przez mac_aaron
            Czy samodzielna wymiana ma wpływ na gwarancję?
            nie ma wpływu
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • mac_aaron
              Elegance
              • 2012
              • 984
              • Octavia III (5E3)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              #7
              Zamieszczone przez LUKI
              wiesz gdzie jest obudowa filtra?
              Właśnie nie wiem :szeroki_usmiech

              Ta skrzyneczka po prawej z czterema przetłoczeniami obcięta na zdjęciu?

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #8
                mac_aaron, dokładnie tak
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • mac_aaron
                  Elegance
                  • 2012
                  • 984
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  Przeleciałem całą instrukcję i nie ma ani słowa na ten temat, widocznie uznali, że każdy pojedzie do ASO i zapłaci. Dzięki za pomoc

                  Komentarz

                  • Tichy
                    Rider
                    • 2010
                    • 544

                    #10
                    Ja wymieniłem po roku i stary wyglądał jak nowy, więc będę teraz wymieniał co dwa lata...

                    Komentarz

                    • Ceed1
                      Rider
                      • 2012
                      • 461

                      #11
                      Ja dzisiaj kupiłem oryginalny w ASO. Koszt 69 zł. Tylko, że jest wyprodukowany przez Filtrona. Poza tym ma wszystkie znaki jak stary i jest w oryginalnym pudełku. Wygląda na to, że Filtron jest dostawcą teraz "oryginalnych" filtrów. Ciekawe czy jakość jest taka sama jak Filtrona kupionego w sklepie motoryzacyjnym? Czy ktoś wie ile kosztuje taki zwykły Filtron?

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Okolo 45zl, tak jak Mann. Pewnie wszyscy robia go w tej samej fabryce, tylko nadruki sa rozne. A cena wysoka, bo ksztalt dziwaczny.

                        Ciekawi mnie, za to co sie stalo, ze filtr oleju od lipca 2010 w CAXA zostal zmieniony i jest dluzszy :twisted:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • KulfonP
                          Rider
                          • 2010
                          • 391

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Okolo 45zl, tak jak Mann. Pewnie wszyscy robia go w tej samej fabryce, tylko nadruki sa rozne. A cena wysoka, bo ksztalt dziwaczny.

                          Ciekawi mnie, za to co sie stalo, ze filtr oleju od lipca 2010 w CAXA zostal zmieniony i jest dluzszy :twisted:
                          Jak to nie wiesz??? Dłuższy jest przecież lepszy niz krótszy :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • mac_aaron
                            Elegance
                            • 2012
                            • 984
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            #14
                            Ja zmieniłem (po roku) i w sumie nie był jakiś zasyfiony, trochę komarów i kurzu. Nic szczególnego. Za to kabinowy xD Piórka, nasionka - masakra.

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              #15
                              wymiana filtra powietrza co 15 000km to przesada. W warunkach miejskich - asfaltowych bez problemu wytrzyma 30 000. Oczywiście wymiana częstsza nie zaszkodzi i niech każdy sobie wymienia kiedy chce ale niektórym szkoda pieniędzy na nadgorliwość. U mnie po 15 000km filtr powierza był prawie jak nowy. Lepiej częściej wymieniać kabinowy.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • dragster
                                Elegance
                                • 2009
                                • 895
                                • Honda

                                #16
                                Zamieszczone przez zepter00
                                wymiana filtra powietrza co 15 000km to przesada. U mnie po 15 000km filtr powierza był prawie jak nowy. Lepiej częściej wymieniać kabinowy.
                                U mnie tak samo, a jeżdżę po śląskich miastach. Zaś dla kabinowego 15 tys. to max.

                                Panowie, Filtron produkuje w Polsce czy już też w Chinach?
                                Silnik R18A2.
                                http://www.dadrl.org.uk
                                http://www.lightmare.org

                                Komentarz

                                • piociel
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 526
                                  • Volkswagen

                                  #17
                                  Zamieszczone przez dragster
                                  Panowie, Filtron produkuje w Polsce czy już też w Chinach?
                                  W Gostyniu mają fabrykę i laboratorium, które obsługuję, ale na pewno to nie jest jedyna.
                                  Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                  Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                  Komentarz

                                  • Trusek
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 520
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                    #18
                                    ... a czy ktoś z Was wkladal filtr K&N???

                                    Tak jakos mnie wzielo i pomyslalem ze tym razem zamienie na taki. Pytanie tylko czy jest sens wydawac 250zl? Czy on cos daje wyjatkowego? Mawiaja ze jest bezoporowy, ze pozniej sie go tylko myje. Nie kumam tego powiem szczerze.

                                    Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

                                    <<>> MACIEJ <<>>
                                    Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3774
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Trusek, za tą kwotę kup lepiej dobry olej i firmowy org. filtr powietrza.
                                      Komputer steruje ilością zasysanego powietrza do silnika i tu ma znaczenie czysty filtr. Sportowy przepuści tą samą ilość powietrza. Szkoda kasy na taki filtr.
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • Trusek
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 520
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                        #20
                                        ... hmm no cos w tym jest - dlatego zasiegam Waszej opinii.

                                        Ale tu nie chodzi o ilosc powietrza (bo tu sie zgodze z tym sterowaniem przez komputer) ale o latwosc "oddychania". Ja widze to w ten sposob - jak bedzisz szedl spacerkiem z rurka w ustach to przy oddychaniu nie powinienies poczuc roznicy, co innego jak zaczniesz biec. Bedzie sie ciezko ciagnelo powietrze a ilosc powietrza i tak dostaniesz odpowiednia (tym tez steruje komputer/glowa :wink: ).

                                        Tyle co jeszcze wyczytalem to to ze sie go praktycznie juz nie wymienia tylko myje i na wyzszych obrotach silnik chetniej pracuje. Dlatego stosuje sie je w sporcie.

                                        Stad moje pytanie - moze ktos ma, jezdzi na takim i na tej podstawie ma opinie.
                                        <<>> MACIEJ <<>>
                                        Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                                        Komentarz

                                        • uli07
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 391
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          Ja zmieniam co 30 tys. km przebiegu, a wiec co druga zmiane oleju.
                                          Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                          Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                          Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                          Komentarz

                                          • zepter00
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2304

                                            #22
                                            Ja również mniej więcej co druga zmiana oleju. Po 32 000 km filtr powietrza wymieniony na nowy. Stary wyglądał niewiele gorzej niż nówka :shock: Wymiana co 15 tyś km to stanowczo nadgorliwość. :?
                                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                            Komentarz

                                            • uli07
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 391
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              W tym tygodniu wymieniony zostal filtr powietrza po 30 tys. km przebiegu. Zrobienie tego przebiegu zajelo troszke wiecej niz rok. Musze powiedziec, ze byl dosc brudny. Praktycznie nie bylo widac tego zoltego koloru. Wszystko szare i zapylone.
                                              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                              Komentarz

                                              • rOBERTO795
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 3465
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                #24
                                                Komplet filtrów + olej. Tak powinien wygladac pełen serwis olejowy gwarantujacy długie i bezproblemowe korzystanie z pojazdu.
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz

                                                • jarekbarcaaa
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 204

                                                  #25
                                                  taa co 15 tys km wymieniac filtr paliwa haha

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...